mitt liv med Nero

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

JAG VILL TILL SKÅNE!

Av Linn - 9 december 2010 21:14

På mitt i naturen idag handlade det om naturfotning, och det fångade mitt intresse direkt! För er som inte vet det så är naturfotning verkligen min grej. Fast dom fotade mest fåglar, men också "skogsbilder".

  

De var i världens finaste skog, i Skåne! Jag vill till Skåne! Inte bara för den vackra skogen men också för att prova på att fota landskap och prova fota på nya ställen. Det vore fränt..

Något jag inte har tänkt på så mycket inom fotning är skärpan, man tänker ofta att bilder ska vara väldigt skarpa. Men jag lärde mig idag att hela bilden inte behöver vara skarp, det räcker med att en liten del av bilden är skarp, så kan den bli snygg iallafall, fast alla tycker ju olka också. 

   

Suddig, men ändå fin.. 


En viktig sak för mig när det gäller fotning, som dom nämnde i programmet är känsla. Jag vill ha känsla i de flesta av mina bilder. Och så är perspektivet väldigt vktigt.

  

Den här bilden har väldigt mycket känsla tycker jag, den visar lekfullhet och kärlek, och ögonkontakten med kameran gör en väldigt stor del av bilden.

 

Närbilder och bilder med rörliga motiv (tex ett djur som springer) är det jag gillar absolut bäst att fota. Närbilder ger ofta känslan av  stillhet och lugn medans något som rör sig ofta ger känslan av glädje och frihet, jag älskar det!

  


  

Suddig, men en fin bild som visar livsglädje och frihet

 

Jag vill verklgen gå en fotokurs.. Får iallafall en kamera av min kära broder Fredrik! Han är så snäll och ger mig sin systemkamera som han köpte innan han for till Australien.. Gissa om jag är glad? :)

Jäklar vad mycket jag skrev.. Jag skulle kunna fortsätta skriva om det här ämnet mycket mer! Så himla underbart!

KOM PÅ EN SAK TILL! Jag vill åka till Norge och gå fotokurs! Alltså vilken grej det skulle vara! Nej nu ska jag sluta.. :P

 
 
Ingen bild

Stina

9 december 2010 22:21

Jag gissar då att du är glad :D Härligt att kunna läsa din blogg nu, måste sitta nån dag och "läsa ikapp". P.S snyggt jultema ;)

 
mamma

mamma

10 december 2010 12:32

Du är min favoritfotograf. Måste fjäska lite extra med dig nu. Jag behöver uppdatera hemsidan med lite nya bilder. :)

http://blacksunshine.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ewa

10 december 2010 14:32

Fotokurs, självklart! Ingen inriktning du tänker dig på gymansiet (Media)..? Välkommen till Skåne! Har du inget emot att bo trångt i ett rosaskimrande barnrum och kanske eventuellt med barn på 90 kvm så vet du var du kan vända dig...:-) Anytime...:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 11 juni 2011 13:34

Nu äre dags att ni ändrar min blogg på bloglovin till http://xblacksunshine.blogg.se !   Har äntligen fixat nya bloggen, tack stina! ...

Av Linn - 4 juni 2011 14:38

Lägger in några bilder och en film från igår :) Allt är taget med mammas digitalkamera, ides inte ha med min.           Jag gick iväg med en pinne och Nero fick söka den, han gillar det verkligen! ...

Av Linn - 4 juni 2011 14:35

En film som jag tänkte lägga in för några månader sen.. Men det blev nåt tjorv då så det blev inte. Men bättre sent än aldrig vare väl? ;) ...

Av Linn - 3 juni 2011 23:10


  Vill ha sommar och lov!

Av Linn - 3 juni 2011 20:33


Har varit hos hästarna :)    Jag cyklade med Nero dit, sen fick han ligga bunden för det mesta för jag red både Sunny och Grace på banan medans mamma grejade med Mooses. Det gick bra, de är så fina mina tjejor! :) Grace studsar fortfarande ibland n...

Presentation


Mog-Ur's Mr Unicorn
"Nero"
Ras: Mudi
Kön: Hane
Född: 09-12-19
_________________________

Hej, och välkommen till min (och Neros) blogg! Här skriver jag allt möjligt som har med hundar att göra, kolla in presentationen om du vill veta mer om oss!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards