mitt liv med Nero

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

MINA (ÖVERDRIVNA) DRÖMMAR

Av Linn - 7 december 2010 23:11

Mina drömmar.. Gäller det hela livet eller bara de närmsta åren?

Jag berättar väl lite som det kommer.. Min största dröm just nu är att börja Grans och ha tre underbara år med min älskade Nero och många hundmänniskor, jag vill lära mig så mycket om hund som möjligt, jag vill bli ett solklart hundproffs! Och en självklarhet för mig är att jag ska bli någon slags instruktör, jag vill ju lära ut mina proffsigheter så andra kan bli proffsiga! ;) 

Efter gymnasiet har jag ingen aning om vad jag vill göra, men i framtiden vill jag bo på landet, eller i en by i ett litet hus med en stooor gård. Jag vill få plats med en hel agiltybana på min gräsmatta + ett öppen plats att träna lydnad och sånt på, och så vill jag bo nära en sjö och en stor skog.. Många krav jag har! ;) Juste, om jag bor nära en sjö så ska jag ha en bastuflotte också!

Nu börjar det gå över gränsen här känner jag.. :P Bäst att gå ut med hunden och sen hoppa till kojs, godnatt!

.



Dag 07 – Mina drömmar
Dag 08 – Mitt favoritminne
Dag 09 – Min favoritfödelsedag
Dag 10 – Det här upprör mig
Dag 11 – Det här får mig att må bättre
Dag 12 – Det här får mig att gråta
Dag 13 – Min favoritplats
Dag 14 – Det här saknar jag
Dag 15 – Mina ambitioner
Dag 16 – 4 kända förebilder

Dag 17 - en nytagen bild på dig, inklusive 15 fakta om dig själv
Dag 18 - meningen bakom ditt bloggnamn
Dag 19 - en bild på dig och dina vänner
Dag 20 - en vana som du önskar att du kunde trolla bort
Dag 21 - en bild av en plats du varit på

Dag 22 - mål på kort sikt för denna månad och varför
Dag 23 - något du är stolt över
Dag 24 - en bild från en tid du saknar
Dag 25 - varför började du blogga?
Dag 26 - någon du skulle vilja byta liv med för en dag och varför
Dag 27 - planer/drömmar/mål 
Dag 28 - en förklaring av hur din framtid ser ut
Dag 29 - en bild på något som gör dig glad
Dag 30 - vad gör dig annorlunda till skillnad från andra

 
 
Sofia Magnusson

Sofia Magnusson

8 december 2010 00:09

Det är bra att ha drömmar och mål, vad vore livet utan dom =D

http://www.mudihund.zoomin.se

 
Ingen bild

Ewa

9 december 2010 21:25

Vadå "går över gränsen"? Det är ju det drömmar är till för, att vara gränsöverskridande, så att vi kan få inblickar och kanske ännu mer "utblickar", ut över kanten på den där lilla fyrkantiga lådan, som för många är "Livet". GÅ över gränsen! För vem sätter upp den för DITT liv, Linn? Är det rimligt att DU gör det - eller andra åt dig..? Undvik att skada andra människor när du bryter dig fram - om du kan. Kan du inte undvika det - lär dig säga förlåt - och mena det - men fortsätt framåt. Du kommer aldrig att nå det där målet, med gården, byn, sjön, bastuflotten och agilitybanan om du ber om ursäkt för att du vill dit. Tro på dig själv, att du är nån, nån SPECIELL, att du är här för att du har en uppgift och en mening med just ditt liv. Jag sätter en peng på att du faktiskt NÅR dit om du bestämmer dig för att göra det! Fundera över (skriv gärna ner) vad som kommer att krävas i olika steg... du har ju några år på dig innan du flyttar hemifrån, men det är inte fel att ta ut riktningen redan nu, när du känner så starkt för det här. SE framför dig hur du genomför de olika deletapperna mot målet. Visualisera! Gör det som måste göras. Skriv ner tankar och idéer (hur knasiga de än verkar) på pränt för "Efter Gymnasiet", prata med SYV, leta på nätet... Du må vid första anblicken vara en liten "My" ;-) Men vilken kraft jag anar i dig! Kör så det ryker! :-) Du kommer att fixa det!

Linn

10 december 2010 07:58

Tack Ewa! :) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 11 juni 2011 13:34

Nu äre dags att ni ändrar min blogg på bloglovin till http://xblacksunshine.blogg.se !   Har äntligen fixat nya bloggen, tack stina! ...

Av Linn - 4 juni 2011 14:38

Lägger in några bilder och en film från igår :) Allt är taget med mammas digitalkamera, ides inte ha med min.           Jag gick iväg med en pinne och Nero fick söka den, han gillar det verkligen! ...

Av Linn - 4 juni 2011 14:35

En film som jag tänkte lägga in för några månader sen.. Men det blev nåt tjorv då så det blev inte. Men bättre sent än aldrig vare väl? ;) ...

Av Linn - 3 juni 2011 23:10


  Vill ha sommar och lov!

Av Linn - 3 juni 2011 20:33


Har varit hos hästarna :)    Jag cyklade med Nero dit, sen fick han ligga bunden för det mesta för jag red både Sunny och Grace på banan medans mamma grejade med Mooses. Det gick bra, de är så fina mina tjejor! :) Grace studsar fortfarande ibland n...

Presentation


Mog-Ur's Mr Unicorn
"Nero"
Ras: Mudi
Kön: Hane
Född: 09-12-19
_________________________

Hej, och välkommen till min (och Neros) blogg! Här skriver jag allt möjligt som har med hundar att göra, kolla in presentationen om du vill veta mer om oss!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards